Colchuck Lake

første gang du rundt hjørnet og komme ut Av trærne På Colchuck Lake er noe av en religiøs opplevelse. Plutselig, lagt ut under føttene er det iskalde vannet i innsjøen-dyp blå i skyggen, lyse aquamarine i sollys-mens høyt over deg på den andre enden av innsjøen, de to spir Av Dragontail Og Colchuck Topper synes å fortrenge selve himmelen.
og alt dette er innen relativt enkel rekkevidde. Mens den endelige oppstigningen til sjøen er bratt og grov på steder, Gjør Colchucks samlede høydeforsterkning på 2.300 fot sin spektakulære natur tilgjengelig for turgåere med nesten enhver evne. Om sommeren fyller biler ikke bare trailhead parkeringsplassen, men veien som fører til den. Som Om Colchuck Lake alene ikke var nok av uavgjort, er Det en av de to portene til Fortryllelsene, og stien går også Til Stuart Lake, et enklere og like fantastisk reisemål.
Begynn På Stuart Lake Trail #1599. Den første mil og en halv klatrer veldig gradvis i skogen, først tett og mørkt, deretter tynnere og lettere, innenfor hørevidde og noen ganger siktlinje Av Mountaineer Creek. Sporadiske pauser i trærne gir glimt av de bratte veggene i dalen.
på slutten av denne første og en halv kilometer krysser stien til Høyre bredd Av Mountaineer Creek på en solid loggbro. På varme dager, stående på midtpunktet av broen, turgåere kan ta noen velkommen lettelse fra brisen kommer av rushing whitewater av bekken. Etter broen stiger ruten og blir rockier, en liten smak av hva som kommer over turens andre halvdel.
Tre fjerdedeler av en kilometer senere flater stien ut og faller litt før den når et stiskryss. Rett fram stien til Stuart Lake ruller ut, Mens Colchuck Lake Trail #1599.1 bryter av til venstre. Følg stien til venstre og etter en kort strekning i trærne, kom til en annen loggbro som tar deg over en smal, turbulent del Av Mountaineer Creek. Stien er litt av et virvar som du hoppe steinblokker i en stor talos skråning langs bekken bank. En kort avstand senere du nær bekken igjen, men her vannet slår plutselig glassaktig glatt; et fint sted for en meditativ pause før du begynner å klatre igjen.
i begynnelsen bryter stien forsiktig, men jo nærmere det kommer til sjøen, jo brattere og rockier blir det. På flere steder underveis åpner utsikten seg, først til dalen du nettopp har klatret ut av, så opp til Toothy ridge Of Dragontail Peak. Etter en siste bratt strekning tar stien en jogge til høyre, faller inn i en liten swale og plutselig er du på en av de fineste innsjøutsiktene i Kaskader.
stien ser ut til å ende på et bredt granitt ansikt med utsikt over innsjøen. Dette er et flott sted å ta lunsj og ta i naturen. Rett over innsjøen ligger det imponerende massivet Dragontail Peak. Til venstre for Dragontail er Aasgard Pass, klatringen som fungerer som den utrolig bratte «snarveien» til Fortryllelsene. Til høyre er restene Av Colchuck Glacier og bakken Av Colchuck Peak, sin sanne toppen gjemt ut av syne bak steinete tårn.
stien fortsetter langs innsjøen ytterligere to tredjedeler av en kilometer, til tider grov og litt vanskelig å følge. En av de minst åpenbare rutekryssene er på et stort tarn – det er en vanlig feil å følge det godt trodden smuss til høyre, men stien går faktisk over steinete bakker til venstre. Etter en rekke svinger og oppturer og nedturer i trærne, stien når en stein felt på bunnen Av terminalen morene Av Colchuck Glacier. Her, subalpine firs vike for lerk, og den formelle stien gir vei til en rock-hopping rute som til slutt leder Opp Aasgard Pass.
Wta Pro Tips: det er campingplasser langs innsjøen, men vær oppmerksom på at camping her styres under samme strenge regime som core Enchantment Zone-overnattinger er kun tillatt Fra 15. Mai til 31. oktober.