20 Lakes Basin and the Conness Lakesstreenue

hier is een absolute traktatie voor fans van alpine meren en gletsjerbekken: een lange lus die een redelijke hoogte wint terwijl hij stopt bij meer dan een dozijn verschillende meren. Deze route, informeel bekend als de “20 Lakes Basin” monsters meren aan beide zijden van Lundy Pass, die de Lundy Creek en Lee Vining Creek watersheds verdeelt. Onderweg proef je meren in alle vormen, maten en personages tegen de achtergrond van de Sierra Crest aan de grens van het Yosemite National Park.

het derde Connessmeer

in dit artikel heb ik de traditionele 20 Lakes Basin route gecombineerd met de semi-cross-country route naar de Connessmeren. U kunt de hele route nemen als een volledige dag Odyssee, of u kunt 20 meren en Conness meren benaderen als aparte wandelingen. Beide methoden om dit gebied te verkennen zullen bevredigende resultaten opleveren omdat er niet veel meerbekkens zijn die zo gemakkelijk toegankelijk zijn en relatief gemakkelijk te verkennen.

administratieve rompslomp voor het 20 Lakes Basin

als u geïnteresseerd bent in backpacken, moet u voorafgaand aan uw wandeling een vergunning aanvragen bij het Inyo National Forest. Vergunningen voor de Inyo zijn beschikbaar via deze website op Recreation.gov, waarmee u uw startpunt, uw data, en de lengte van uw reis te selecteren, terwijl het betalen voor de vergunning online. De enige andere stap daarna is het ophalen van uw vergunning op de dag van uw reis van het dichtstbijzijnde inyo N. F. visitor center, die ter referentie is de Mono Basin National Forest Scenic Area Visitor Center in Lee Vining. Er is momenteel geen quotum voor het 20 meren bekken, maar het is nog steeds een verstandige strategie om vooruit te plannen.

al uw backpacken moeten plaatsvinden in de Hoover wildernis. De Hoover wildernis ligt aan het Harvey Monroe Hall natuurgebied, dat fungeert als een soort levend onderzoekslaboratorium dat de Conness gletsjer en de Conness meren bevat. Het natuurgebied Hall is alleen voor overdag geopend, wat betekent dat u niet kunt kamperen bij een van de Conness-meren.

Trail Beschrijving: Zadeltas meer en 20 meren bekken

Saddlebag Lake and North Peak

na het parkeren op de Saddlebag Trailhead parkeerplaats, loop naar beneden naar de dam, en houd rechts aan om het begin van de Saddlebag Lake loop te vinden. U kunt lus Saddlebag Lake ofwel met de klok mee of tegen de klok in, maar de tegen de klok in aanpak krijgt het langere segment van de lus rond de trail uit de weg. Dit maakt een kortere terugkeer mogelijk vanaf Greenstone Lake aan de achterkant van de wandeling. De trailhead ligt net ten oosten van de Saddlebag Lake Resort en boothelling. Volg het pad op een meestal vlakke, rotsachtige boog door tal van struikgewas van lente-gevoed wilgen die goud in de herfst. Nadat het pad zijn boog heeft voltooid, gaat u verder naar het noorden, parallel aan de oever van het meer ongeveer 50-150′ boven het water. U zult genieten van het uitzicht op de Sierra Crest, bekroond door North Peak tot de 1,4 mijl mark wanneer het pad een bos van whitebark en lodgepole pines binnenkomt.

Kolibrie meer en Mt. Conness (hoogste punt, midden-rechts)

om twee uur.1 mijl, houd je ogen uit voor de oude ranger station evenals een informeel pad dat langs de oevers van het meer dwaalt. Direct tegenover dit informele parcours, zoek naar een wat obscuur, beat-up (vanaf 2018) bord dat Lundy Pass aangeeft. Sla rechtsaf bij deze aangegeven kruising, en begin een matige klim uit het bos in de richting van Lundy Pass. Na 0.5 mijl van matige klimmen, de trail bereikt een informele pad leidt links naar grassy Hummingbird Lake, uw tweede meer op de lus. U kunt het informele pad rond de oevers van het meer volgen om een mooi uitzicht op Mt. Conness stijgt op boven het water.

Odell Lake en verder in de richting van Lundy Canyon

klimmen gaat door tot 4,5 km, waarna u de Lundy Pass bereikt en een rotsachtige afdaling begint naar Odell Lake. Sierra liefhebbers zullen merken dat het landschap er een beetje kleurrijker uitziet dan de gebruikelijke Sierra high country. Een enorm gebied van roestrode metamorf gesteente domineert het landschap van Lundy Canyon south naar Bloody Canyon bij de June Lakes Loop. Dit “geschilderde” Sierra landschap is een verfrissende verandering van de typische lichtgrijze Sierra graniet, hoewel de rots, vooral de scree, kan vrij gekartelde worden.

Lake Helen and North Peak

je zult ontdekken hoe leuk de scree is als je langs Odell Lake op 5 km loopt en een ruwe afdaling begint langs een vaag pad door een steil ravijn naar Lake Helen. Loose rock domineert onder voet helemaal naar Lake Helen op 5,6 mijl en daarbuiten. Lake Helen, het meest noordelijke punt op de route, is een geweldige plek om te stoppen en een pauze te nemen, want het markeert het einde van uw afdaling van Lundy Pass en het begin van een tweede klim naar Steelhead Lake. Het is ook een van de mooiere meren op een lus vol mooie meren.

Valkleur

als je wat rond wilt snuffelen in de buurt van Lake Helen, kun je het pad volgen naar Lundy Canyon op korte afstand in de richting van een rotsachtige rots die je een gedeeltelijk zicht geeft op Lundy Canyon. Je bent misschien geneigd om te overwegen om het winderige pad naar de canyon te volgen, maar na het pad naar de canyon te hebben geprobeerd, kan ik je verzekeren dat het een brute hurt-fest is, speciaal gereserveerd voor de vastberaden. Niet de moeite waard naar mijn bescheiden mening.

Shamrock Lake met North Peak aan de rechterkant

om verder te gaan, steekt u Lundy Creek over bij Lake Helen ‘ s outlet, en begint u aan een matige klim over een moerassige stuwwal doorspekt met watervallen en kronkelende kreken terwijl u omhoog klimt naar uw volgende meer, Shamrock Lake. De vele baaien, eilanden en inhammen van Shamrock Lake liggen onder de blik van North Peak.

Steelhead Lake en onze oude vriend, North Peak

gaan verder langs de oever van Shamrock Lake terwijl je klimt naar een Drieweg kruising tussen Steelhead Lake en een klein, niet bij naam genoemd meer op 4,5 mijl. Bij deze splitsing kunt u rechtsaf het einde van een oude mijnweg volgen richting de Hess-mijn. Zelfs als je het niet haalt naar Hess Mine, een korte wandeling langs deze weg onthult enkele van de beste uitzichten over Steelhead Lake en de nu bekende, bijna alomtegenwoordige aanwezigheid van North Peak.

Wasco Lake

na het bekijken van het uitzicht op de mining road, ga terug naar de kruising en ga verder op wat nu een verlaten mijnweg is die rond een knol zal lopen voordat je de oever van Steelhead Lake omhelst, richting het zuidoosten naar Wasco en Greenstone Lakes. De bewegwijzering hier is vrij slecht, dus je kan hebben om je een weg door een paar vage informele paden denken. Houd er rekening mee dat het pad dat u wilt is de voormalige mijnweg, die is zeer duidelijk een oude weg en niet een single-track trail.

de noordelijke oever van Greenstone Lake

na het bereiken van de uitlaat voor Steelhead Lake op 5,0 mijl, verder langs een kruising die aansluit op een lus die scheidt van de mijnweg naar een paar campings op hogere grond tussen Steelhead Lake en Wasco Lake te bereiken. Deze lus trail voegt zich bij de mijnweg net voor het bereiken van Wasco Lake op 5.25 mijl. Net voorbij Wasco Lake, de mining road kamt een tweede splitsing (5,4 mijl) die de Lundy Creek en Lee Vining Creek watersheds scheidt.

vanaf de zuidkust van Greenstone Lake en North Peak begint een afdaling naar het op één na grootste meer op de route, Greenstone Lake. Na een 0.6 mijl afdaling bereikt de mining road het noordelijke uiteinde van Greenstone Lake. U vindt hier een ongepland informeel pad dat langs de noordelijke oevers van het meer leidt naar het informele pad dat toegang geeft tot de Conness meren. Een tweede informele route die leidt naar de oostelijke oevers van Greenstone Lake ligt verderop op 6,2 mijl. Deze kruispunten zijn allemaal ongesigneerd, en het is mogelijk om dit pad te verwarren met het hoofdpad terug naar de zadeltas Trailhead met een ander informeel pad dat afdaalt naar de oever van het meer. Je kan hebben om een beetje van trial and error exploratie hier te plegen (ik zeker deed). Je weet dat je op de goede weg bent als je naar het zuiden gaat en naar een ongemarkeerde, niet-onderhouden pad dat naar het noorden leidt naar de Conness Lakes op 10 km.

als u de Conness Lakes overslaat, volg dan deze kruising en volg het steeds rotsachtige en oncomfortabele pad naar het zuiden langs de westelijke oever van Saddlebag Lake. Op 7,7 mijl, slaat u linksaf om de dam over te steken, en volg de service weg terug naar de parkeerplaats voor de zadeltas Trailhead.

Trail Description-Conness Lakes

u kunt de tocht naar de Conness Lakes maken als een zijtrip naar de 20 Lakes Basin route of als een eigen wandeling. Er is een vrij steil beetje cross-country klimmen betrokken, dus als je vrij gekookt voelt na de 20 meren, kunt u het overslaan en terugkomen na een pauze of een goede nachtrust. De Conness Lakes, op zichzelf genomen, zullen je 6,2 mijl lopen met ongeveer 1200 voet hoogtewinst. Merk op dat ik schrijf deze aanwijzingen alsof je tacking deze route op de 20 meren bekken, die u toelaat om te voorkomen dat wandelen de 2.8 mijl stuk van trail langs de westelijke oever van Saddlebag Lake twee keer (dit deel van trail zuigt dankzij de rotsachtige voet, dus je bent welkom).

het pad naar de Conness Lakes

vanaf de unmarked junction ten zuidoosten van Greenstone Lake, sla rechtsaf en rijd westwaarts langs de zuidelijke oever van Greenstone Lake. Mt. Conness weefgetouwen uitnodigend boven de oever van het meer als je vordert. Zodra u het einde van het meer bereikt, steekt u de Lakes inlet creek over, en gaat u verder langs het informele pad als het dwaalt in het bos. Het pad begint te klimmen op een rotsachtig, niet onderhouden, en soms vaag pad dat kruist in de Hall natuurgebied als het klimt een steile helling naar smalle weide threaded door de meanderende kreek op 7,3 mijl.

de cross-country climb

het tweede, en moeilijkere stuk klimmen volgt een moeilijk te herkennen parcours omdat het granietplaten bewerkt. U kunt meer geluk hebben gewoon werken in het hele land op deze platen, omdat het pad is moeilijker te volgen op de beklimming (en gemakkelijker te identificeren op de afdaling). Zoek naar een waterval die de inhoud van de kreek morst en de Conness meren over een klif van 15 meter afvoert. U zult willen richten op een plek net aan de rechterkant van deze waterval. Zodra u die plek bereikt, zult u in staat zijn om de voortzetting van het pad te lokaliseren als het gaat zuidoost in het gletsjerbekken met het kwintet van Conness Lakes.

Second Conness Lake

er zijn eigenlijk een paar verschillende informele paden, wat het gaan uitdagend maakt als je verwacht een voetpad te volgen. Als je landt op het pad dat ten noorden van de kreek loopt, volg je het naar een landengte die het eerste kleine meer en het grotere tweede meer verdeelt. Passeer tussen de twee meren en ga bijna zuidwaarts langs het zuidelijke meer. Op dit punt kunnen we verder naar het zuiden en op een rotsachtige helling naar de 3de en 4de meren naar het zuiden. De Connessgletsjer voedt het 4e meer, waardoor het een melkachtig, groenblauw uiterlijk krijgt. Het bereiken van het vijfde en hoogste meer vereist dat u naar het westen van het 3e meer en committeren aan een cross-country klim over granieten platen.

vierde Connessmeer

draai je om waar je maar wilt. Elk van de meren zijn prachtig, en ik vond eigenlijk de tweede het beste. U kunt veel tijd besteden aan het klauteren en rondsnuffelen in dit bassin, hoewel u waarschijnlijk vrij uitgeput van dit zal zijn als u de route kamt. Hoe dan ook, sluit uw wandeling Af door uw stappen naar Greenstone Lake te herhalen, en volg het pad terug naar de zadeltas Trailhead om uw wandeling af te sluiten.